مطالب تخصصی گرگان پت

انواع غذای تشویقی سگ شیتزو 🐶| مزایا 🟢| رژیم غذایی ⚡| عکس 📸

سگ شیتزو با لباس قرمز 145641

سگ‌ها، علاوه بر رژیم غذایی روزانه‌ای که دارند، به یک نوع خوراک دیگر نیز نیاز دارند که به آن “غذای تشویقی” یا “اسنک” معروف است. غذای تشویقی برای سگ‌ها، یک خوراک خوشمزه و لذیذ است که در تربیت و رفتار آن‌ها نقش مهمی دارد و احساس خوشحالی و رضایت آن‌ها را افزایش می‌دهد. یکی از نژادهای معروف سگ، سگ شیتزو است که جزء خاصیترین و خوش‌تیپ‌ترین نژاد سگ‌ها به شمار می‌آید. به همین دلیل، رژیم غذایی و غذای تشویقی آن‌ها نیز باید خاص و منحصر به فرد باشد.

اگر صاحب یک سگ شیتزو هستید و دوست دارید بیشتر در مورد رژیم غذایی و انواع غذای تشویقی سگ برای شیتزوتان بدانید. در ادامه این متن با گرگان پت همراه شوید تا بهترین اطلاعات را در اختیار شما خواننده گرامی قرار دهیم.


🐕 معرفی نژاد سگ شیتزو

سگ شیتزو یکی از نژادهای سگ با نژاد خونگی است که به خاطر جثه کوچک و رفتار آرامشی که دارد، به عنوان یکی از بهترین نژادهای سگ آپارتمانی و خونگی شناخته می‌شود. نام “شیتزو” به معنای “شیر کوچک” است و این نام به دلیل شباهت صورت این سگ به یک شیر کوچک استفاده می‌شود. سگ‌های شیتزو چشم‌های درشت، صورت صاف، پوزه کوچک و موهای بلندی دارند آن‌ها مانند یک بچه گربه کم صدا و مهربان هستند.

طول عمر سگ‌های شیتزو بین ۱۰ تا ۱۸ سال است، که البته این مدت زمان به شیوه نگهداری، تغذیه و بیماری‌های مرتبط بستگی دارد. یکی از دلایلی که بیشتر افراد به سگ‌های شیتزو علاقه دارند، رفتار آرام، متین، محترمانه و مودبانه آن‌هاست. این سگ‌ها با وجود بازیگوشی خود، اذیت کننده نیستند. با تهیه و استفاده از غذای تشویقی مناسب، می‌توانید رفتار سگ شیتزو را بهبود ببخشید و آن‌ها را به آرامش و حالتی مثبت تربیت کنید.

🔔 بیشتر بخوانید: آموزش شیر دادن به توله سگ با آگاهی و عشق 🍼🥰

سگ شیتزو پشمالو 15656


🤔 غذای تشویقی مناسب برای سگ شیتزو چه می‌باشد؟

یکی از اشتباهات رایج صاحبان سگ‌ها، عدم توجه کافی به غذاهای میان‌وعده و تشویقی سگ‌های خود است، که برای سگ شیتزو نیز صدق می‌کند. غذاهای تشویقی به عنوان مکمل‌های غذایی برای سگ شیتزو شناخته می‌شوند و باید در حدود ده تا بیست درصد از رژیم غذایی آن‌ها را تشکیل دهند. این غذاها می‌توانند شامل بیسکوییت‌های مخصوص سگ، استخوان‌ها، تکه‌های خشک شده گوشت، آبنبات‌های جویدنی و سایر موارد باشند.

استفاده از این غذاها به عنوان تشویق، علاوه بر آموزش و تربیت، به سلامت دهان و دندان، پوست و مو، برقراری رابطه خوب با سگ، تقویت روحیه، کاهش استرس، افزایش خوشحالی سگ و تأمین مواد غذایی مورد نیاز، کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که غذای تشویقی می‌تواند بهبودی محسوسی در رفتار و روابط سگ شیتزو بهبود ببخشد.

🔔 بیشتر بخوانید: نحوه استفاده کنسرو سگ 🫙 🐕

سگ شیتزو پشمالو در حال خوردن غذای تشویقی 456465


🥖 5 تا از بهترین تشویقی‌ها برای سگ شیتزو

تشویق‌ها، به ویژه از نوع خوراکی، برای آموزش و تربیت سگ شیتزو بسیار مهم هستند. برخی از بهترین تشویقی‌ها برای سگ شیتزو شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. تکه‌های کوچیک از پنیر: پنیر نیز یک ماده خوشمزه و محبوب برای سگ‌هاست که می‌تواند به عنوان تشویقی مؤثر در تربیت شیتزو استفاده شود.
  2. بیسکوییت مخصوص سگ: بیسکوییت‌های طبیعی و مخصوص سگ، یکی از محبوب‌ترین تشویقی‌ها برای شیتزو است که می‌تواند در آموزش و تشویق آنان بسیار مؤثر باشد.
  3. تکه‌های میوه و سبزیجات: میوه‌ها و سبزیجات نیز می‌توانند به عنوان تشویقی مؤثر برای سگ شیتزو استفاده شوند، به شرطی که سگ شما این مواد را تحمل کند و آن‌ها مطابق با توصیه‌های وترینر به او داده شوند.
  4. تکه‌های کوچیک از ماهی خشک: ماهی یکی از مواد مورد علاقه بسیاری از سگ‌ها است، بنابراین تشویق با تکه‌های کوچیک از ماهی خشک می‌تواند برای شیتزو جذاب باشد.
  5. تکه‌های کوچیک گوشت خشک: تکه‌های کوچیک گوشت خشک با طعم‌های مختلف، یکی دیگر از تشویقی‌های محبوب برای سگ شیتزو است که می‌تواند آن‌ها را به انجام حرکات و آموزش‌های مختلف تشویق کند.

این تشویقی‌ها می‌توانند به عنوان جایزه‌های خوبی برای سگ شیتزو در طول آموزش و تربیت استفاده شوند و باعث شادابی و خوشحالی آن‌ها شوند. شما می‌توانید از پت شاپ های آنلاین و معتبر مانند گرگان پت با خیال آسوده خرید کنید، همچنین از قیمت غذای خشک سگ شیتزو مطلع شوید.

🔔 بیشتر بخوانید: پت شاپ چیست؟

سگ شیتزو شیری رنگ پشمالو 1561554


🔢 بهترین سن برای تشویقی دادن به سگ شیتزو

آموزش و تربیت سگ شیتزو از سن خیلی کمی شروع می‌شود، بنابراین استفاده از تشویقی‌ها نیز باید از این سن شروع شود. به طور کلی، سگ‌های شیتزو از ۸ تا ۱۲ هفته‌ای می‌توانند آموزش‌هایی که صاحبشان به آن‌ها می‌دهد را درک کنند، بنابراین در این دوره باید از غذاهای تشویقی برای تقویت رفتار مثبت و ایجاد انگیزه در سگ استفاده شود. البته، در هر سن، سگ‌های شیتزو به نوع خاصی از تشویق نیاز دارند. برای مثال، برای توله‌سگ‌ها بیسکوئیت و برای سگ‌های بالغ استخوان گزینه مناسب‌تری است. باید توجه داشت که توله‌سگ‌ها اگر غذای سفتی مثل استخوان بخورند، دندان‌ها و لثه‌هایشان آسیب می‌بیند.

سگ شیتزو شیری رنگ خوشحال 415641352


🍛❌ رژیم غذایی مضر برای سگ شیتزو

معده سگ شیتزو ظریف و کوچک است و به همین دلیل، علاوه بر اجتناب از غذاهایی مانند شکلات، سیر، آووکادو و انگور که برای همه سگ‌ها مضر هستند. توصیه می‌شود از دادن موادی مانند محصولات لبنی و هر چیزی که نمک یا چربی بالایی دارد و هضم آن برای سیستم گوارشی سگ کوچک شما سخت است، خودداری کنید. رژیم غذایی حاوی مواد شیمیایی مانند رنگ‌ها یا افزودنی‌ها نیز می‌تواند منجر به مشکلات مختلف از جمله مشکلات پوستی و عوارض گوارشی در سگ شیتزو شود. همچنین، از رژیم‌های غذایی که تماماً از گوشت و موادی مانند سبوس ذرت و آسیاب سویا تشکیل شده‌اند و هیچ ارزش غذایی ندارند، دوری کنید. به طور کلی، برای سلامتی طولانی مدت سگتان، بسیار مهم است که رژیم غذایی و غذای تشویقی را انتخاب کنید که با معیارهای AAFCO، سن سگ شیتزو و شرایط سلامتی آن هماهنگ باشد.

سگ شیتزو در حال خوردن غذای تشویقی 456465


🫘✔️ رژیم غذایی مناسب برای سگ شیتزو

مثل سایر حیوانات خانگی و سگ‌های نژادهای دیگر، تهیه وعده‌های غذایی باکیفیت و میان‌وعده‌های مغذی برای رفاه و سلامت سگ‌های شیتزو بسیار مهم است. تغذیه مناسب برای توله‌های شیتزو، بزرگسالان و حتی سگ‌های سالمند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. رژیم غذایی سگ شیتزو بالغ باید شامل مقدار کافی کلسیم، پروتئین کافی برای توله‌های در حال رشد و کالری مناسب برای سگ‌های سالمند با کم‌تحرکی باشد.

غذای خشک مناسب برای سگ شیتزو در گرگان شامل پروتئین بالا است که به سیری طولانی مدت کمک کند. غذای سگ شیتزو بهتر است حاوی گوشت گاو، گوساله، مرغ و جگر خوک باشد که به تقویت ماهیچه‌های بدون چربی و حمایت از وزن مناسب آن‌ها کمک می‌کند. همچنین، مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ و -۶ برای سگ شیتزو حائز اهمیت است که برای سلامت پوست و موی آن‌ها تأثیرگذار است. غذای مرطوب نیز می‌تواند منبع خوبی از رطوبت برای سگ شیتزو باشد، اما حتی غذای خشک نیز می‌تواند حاوی اسیدهای چرب کافی برای رژیم غذایی مناسب سگ شما باشد.

سگ شیتزو پشمالو سفید رنگ 15656


🟢 مزایای استفاده از غذای تشویقی برای سگ‌ها، به ویژه سگ شیتزو

یکی از ویژگی‌های برجسته نژاد سگ شیتزو، آروم، مهربان و باهوش بودن آن است که برای یادگیری رفتار، به تشویق و تمرین زیادی نیاز دارد. دادن غذای تشویقی به سگ شیتزو، مزایای زیادی دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

1. بازی و سرگرمی

سگ شیتزو به صاحبش وابسته است و دوست دارد وقت زیادی را با او سپری کند. دادن غذای تشویقی و انجام بازی‌هایی مانند پنهون کردن خوراکی، راهی خوبی برای تحرک و سرگرمی بیشتر سگ شیتزو است.

2. پاداش دادن

بیشتر سگ‌ها، از جمله سگ شیتزو، برای تقویت رفتار، به پاداش‌های خوراکی نیاز دارند. جوایزی مانند خوراکی‌های تشویقی، سگ شیتزو را بسیار خوشحال می‌کند و باعث می‌شود برای انجام کارها و رفتارهای خوب تشویق شود.

3. تربیت و تقویت مثبت

یکی از اصلی‌ترین مزایای غذای تشویقی برای سگ شیتزو، تربیت او است. همه سگ‌ها به آموزش نیاز دارند و دادن غذای تشویقی به آن‌ها در حین یاد دادن چیز‌های مختلف مثل بشین، پاشو، بدو و غیره، می‌تواند در یادگیری بهتر و سریع‌تر سگ مؤثر باشد. به طور کلی، می‌توانید برای هر کار خوبی که سگتان انجام داده، به اون یک تشویقی خوشمزه بدهید تا متوجه شود انجام آن کار می‌تواند به اون خوراکی مورد علاقه‌اش را دریافت کند.

4. تشویق برای انجام کار خوب و رفتار درست

سگ شیتزو به دلیل خلق و خویی که دارد، بسیار حساس به رفتار صاحبش است و کوچک‌ترین بدرفتاری می‌تواند آن را ناراحت کند. بنابراین، وقتی سگتان رفتار درستی داشت یا کار خوبی انجام داد، از غذای تشویقی استفاده کنید. در واقع، مزیت اصلی غذای تشویقی برای سگ شیتزو، تشویق به رفتارهای خوب است.

مزایای استفاده از غذای تشویقی برای سگ‌ها، به ویژه سگ شیتزو
تشویق برای انجام کار خوب و رفتار درست
پاداش دادن
بازی و سرگرمی
تربیت و تقویت مثبت

سگ شیتزو با لباس قرمز 145641


📚 سخن پایانی

غذاهای تشویقی برای سگ شیتزو، خوراکی‌های کوچیک، خوشمزه و لذیذی هستند که بیشتر برای تشویقی و ایجاد انگیزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این غذاها نقش بسیار مهمی در آموزش و یادگیری بهتر و سریع‌تر این سگ‌ها دارند. در این مقاله، به جمع‌بندی غذاهای تشویقی و معرفی بهترین غذاهای تشویقی برای سگ شیتزو می‌پرداختیم امیدواریم برای شما مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *